Fahtal`s busjes Carolina, Agata en Marino
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
Oh ja die reden was ik vergeten
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Kebdorst
- Moderator
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: rijk van nijmegen :)
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
fahtal schreef:als eerste moeten we niets;) met 2 bussen is sowieso leuker;)
maar het was niet helemaal zeker of ik beide(in eerste instantie alle 3) nachten zou gaan. dus zougeertje in de groene overnachten als ik weer met de caravan naar huis ree. want hoewel ze in alles rijdt was met de caravan voor het eerst alleen de snelweg op even een te grote gok.
vandaar de 2 bussen.
oh en de groene is compleet qua uitzet en werkend qua gas en koelen. en de caravan niet.
en nogmaals met 2 is gewoon leuker;)
Wordt je mog eens gespot door een andere bus
If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
zo 1 na laatste op de pagina.. snel ff een flinke trap omhoog.
De huidige 2 liter GD injectie motor vertoont toch wat slijtage. Het motortje loopt wel goed maar mag wel een revisie hebben om betrouwbaar te zijn. de andere de GE ook, ik heb daar al een nieuwe kop voor kan hem er zo op schroeven en rijden. Ik wil de bus dagelijks gebruiken en verwacht dus iets van betrouwbaarheid. daarnaast moet die ook een beetje meekomen met het verkeer. 100 rijden is prima maar lange stukken 120. ik weet het niet hoor ben bang dat ik dan te veel eis van de ongereviseerde motoren. En aangezien we soms wel haast hebben als we niet op vakantie zijn wil ik dat agata een goede motor krijgt.
na veel wikken en wegen gekozen voor de subaru manier. Ik heb een complete rijdende legacy gekocht. Ik kon ook bij de sloop wel wat halen maar ja wat is de staat dan en loopt die wel goed etc. Nu dus een complete auto kan ik mooi rustig alles eraf halen wat ik denk te kunnen gebruiken.
de motor heeft er 125k op zitten en loopt super. Belachelijk dat ik de auto ga slopen eigenlijk. Mijn bevriende monteur verbaasde zich erover dat je zo`n auto voor dat geld kan kopen.
vandaag ga ik hem schorsen en van de week gaat de ontmanteling beginnen. Mijn opzet is om het zo te doen dat ik alles weer terug naar origineel kan brengen. en ik wil de automaat behouden. Iets wat niet veel gedaan is...
de koeling gaat in eerste instantie achter de motor klep komen en niet onder de bus. blijkt de koeling het dan niet genoeg te zijn dan gaan we andere oplossingen bekijken.
motoren gaan ooit de verkoop in. zijn beide inclusief injectie systeem. de gd is nu draaiend te testen de ge is compleet en is draaiend uit elkaar gehaald de reden was een weggeslagen klepzitting. de prijs zal rond de 1500(kan zo maar meer worden of minder) in totaal zijn waarbij er een splinter nieuwe kop van 400 euro erbij zit. en 2 complete uitlaat systemen.
tergerustelling. carolina(de groene) blijft lucht gekoeld die motor heeft nog maar 70k gelopen en loopt super. ook nooit problemen mee gehad behalve met de randapparatuur zoals de benzine pompen... Maar ja mocht de subaru bevallen....
De huidige 2 liter GD injectie motor vertoont toch wat slijtage. Het motortje loopt wel goed maar mag wel een revisie hebben om betrouwbaar te zijn. de andere de GE ook, ik heb daar al een nieuwe kop voor kan hem er zo op schroeven en rijden. Ik wil de bus dagelijks gebruiken en verwacht dus iets van betrouwbaarheid. daarnaast moet die ook een beetje meekomen met het verkeer. 100 rijden is prima maar lange stukken 120. ik weet het niet hoor ben bang dat ik dan te veel eis van de ongereviseerde motoren. En aangezien we soms wel haast hebben als we niet op vakantie zijn wil ik dat agata een goede motor krijgt.
na veel wikken en wegen gekozen voor de subaru manier. Ik heb een complete rijdende legacy gekocht. Ik kon ook bij de sloop wel wat halen maar ja wat is de staat dan en loopt die wel goed etc. Nu dus een complete auto kan ik mooi rustig alles eraf halen wat ik denk te kunnen gebruiken.
de motor heeft er 125k op zitten en loopt super. Belachelijk dat ik de auto ga slopen eigenlijk. Mijn bevriende monteur verbaasde zich erover dat je zo`n auto voor dat geld kan kopen.
vandaag ga ik hem schorsen en van de week gaat de ontmanteling beginnen. Mijn opzet is om het zo te doen dat ik alles weer terug naar origineel kan brengen. en ik wil de automaat behouden. Iets wat niet veel gedaan is...
de koeling gaat in eerste instantie achter de motor klep komen en niet onder de bus. blijkt de koeling het dan niet genoeg te zijn dan gaan we andere oplossingen bekijken.
motoren gaan ooit de verkoop in. zijn beide inclusief injectie systeem. de gd is nu draaiend te testen de ge is compleet en is draaiend uit elkaar gehaald de reden was een weggeslagen klepzitting. de prijs zal rond de 1500(kan zo maar meer worden of minder) in totaal zijn waarbij er een splinter nieuwe kop van 400 euro erbij zit. en 2 complete uitlaat systemen.
tergerustelling. carolina(de groene) blijft lucht gekoeld die motor heeft nog maar 70k gelopen en loopt super. ook nooit problemen mee gehad behalve met de randapparatuur zoals de benzine pompen... Maar ja mocht de subaru bevallen....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
Jee, dat is een beste klus Frank. Waneer moet de ombouw gereed zijn? of heb je geen vaste deadline.
Wat zijn de kosten ongeveer bij benadering voor de subaru en ombouw? of weet je dat nog niet. Is het goedkoper dan een type 4 reviseren, of meer ivm rijgemak.
Ga je het zelfdoen, de ombouw of laat je het doen?
Ben benieuwd naar veel plaatjes bij het praatje.
Groet Patrick
Wat zijn de kosten ongeveer bij benadering voor de subaru en ombouw? of weet je dat nog niet. Is het goedkoper dan een type 4 reviseren, of meer ivm rijgemak.
Ga je het zelfdoen, de ombouw of laat je het doen?
Ben benieuwd naar veel plaatjes bij het praatje.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
inschatting revisie type 4. heel grof. geen waarheid
2 nieuwe koppen a 350 de stuk = 700 euro
set zuigers en cilinders = 400 euro.
en dan moet je nog lagers lijnboren etc zeg = 200 euro
en dan doe je het allemaal zelf en dus hopen dat je het goed doet.. schade en schande wijs geworden... lalala.
inschatting ombouw.
adapterplaat met meeneemplaat voor automaat 380,
motor(inclusief auto) 650 euro. 125k op de teller. (het kon goedkoper maar dan had die wel meer km`s of sloperijen afstruinen)
misschien nog wat klein spul maar dat was het wel een beetje
2 nieuwe koppen a 350 de stuk = 700 euro
set zuigers en cilinders = 400 euro.
en dan moet je nog lagers lijnboren etc zeg = 200 euro
en dan doe je het allemaal zelf en dus hopen dat je het goed doet.. schade en schande wijs geworden... lalala.
inschatting ombouw.
adapterplaat met meeneemplaat voor automaat 380,
motor(inclusief auto) 650 euro. 125k op de teller. (het kon goedkoper maar dan had die wel meer km`s of sloperijen afstruinen)
misschien nog wat klein spul maar dat was het wel een beetje
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
hier nog een staatje van obonobo:
Kosten met pasplaat op 1600bak:
- Subaru (complete auto)
Legacy/Outback/Impreza € 500
- verkoop onderdelen gesloopte auto -€ 200
- pasplaat+ aangepast vliegwiel € 500
- startmotor lever of automaat € 100 (niet zeker van)
- radiator (nieuw) € 50
- expansievat Golf/Seat/Audi € 5
- ijzerwerk en slangenspul € 200
- keuren € 80 +
------------------------------------------------------------------------
Totaal € 1235
Pasplaat komt bij een bedrijf uit Texel vandaan. Kan ook uit Duitsland komen, is iets goedkoper
Kosten met aangepast koppelingshuis op 2000 bak:
- Subaru (complete auto)
Legacy/Outback/Impreza € 500
- verkoop onderdelen gesloopte auto -€ 200
- koppelingshuis € 700
- 2000 versnellingsbak (kostte mij:) € 500
- radiator (nieuw) € 50
- expansievat Golf/Seat/Audi € 5
- ijzerwerk en slangenspul € 200
- keuren € 80 +
------------------------------------------------------------------------
Totaal € 1835
meer info van die post:
viewtopic.php?p=271080#p271080
Kosten met pasplaat op 1600bak:
- Subaru (complete auto)
Legacy/Outback/Impreza € 500
- verkoop onderdelen gesloopte auto -€ 200
- pasplaat+ aangepast vliegwiel € 500
- startmotor lever of automaat € 100 (niet zeker van)
- radiator (nieuw) € 50
- expansievat Golf/Seat/Audi € 5
- ijzerwerk en slangenspul € 200
- keuren € 80 +
------------------------------------------------------------------------
Totaal € 1235
Pasplaat komt bij een bedrijf uit Texel vandaan. Kan ook uit Duitsland komen, is iets goedkoper
Kosten met aangepast koppelingshuis op 2000 bak:
- Subaru (complete auto)
Legacy/Outback/Impreza € 500
- verkoop onderdelen gesloopte auto -€ 200
- koppelingshuis € 700
- 2000 versnellingsbak (kostte mij:) € 500
- radiator (nieuw) € 50
- expansievat Golf/Seat/Audi € 5
- ijzerwerk en slangenspul € 200
- keuren € 80 +
------------------------------------------------------------------------
Totaal € 1835
meer info van die post:
viewtopic.php?p=271080#p271080
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
obonobo heeft het wat uitgebreider gedaan door de radiator op ene andere plek te zetten. dus meer kosten.
en een vliegwiel is misschien wat duurder dan een meeneem plaat... startmotor heb ik al. radiator gebruik ik ook van de sloper(het is echt geen sloper te erg eigenlijk).
maar ik zal het bijhouden en veel foto`s proberen te maken.
maar mijn conclusie was het scheelt qua kosten niet veel en werkzaamheden ook niet.
en een vliegwiel is misschien wat duurder dan een meeneem plaat... startmotor heb ik al. radiator gebruik ik ook van de sloper(het is echt geen sloper te erg eigenlijk).
maar ik zal het bijhouden en veel foto`s proberen te maken.
maar mijn conclusie was het scheelt qua kosten niet veel en werkzaamheden ook niet.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
Maak je er een mooi verslag van, zodat de kennis gedeeld wordt op het forum?
Voorlopig blijf ik zelf luchtgekoeld, maar voor de toekomst, weet je nooit wat er gebeurt
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. En naar de evt bij komende kosten.
Sucses met de ombouw.
Groet Patrick
Voorlopig blijf ik zelf luchtgekoeld, maar voor de toekomst, weet je nooit wat er gebeurt
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. En naar de evt bij komende kosten.
Sucses met de ombouw.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
Wat voor een Legacy heb je gekocht? Kwa bouwjaar en moter?
Groet Patrick
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
Uit 94 met ej20 motor awd met schuifdak!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
Jammer hoor , zo,n luchgekoelde injectiemotor kan zo mooi lopen!
Misschien is het een optie om de injectie in carolina in te bouwen
Misschien is het een optie om de injectie in carolina in te bouwen
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
Oh kijk weer iemand. Ben benieuwd Frank. Hij staat ook op mijn lijstje en ben dan ook benieuwd naar het project. Succes.
Groeten, Remon.
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
Frank is switching to the dark side...
Ik heb nog nooit een Subaru uit pakweg eind 60/begin 70 gezien. Dus hoezo betrouwbaarder....
Ik heb nog nooit een Subaru uit pakweg eind 60/begin 70 gezien. Dus hoezo betrouwbaarder....
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
blokkever schreef:Jammer hoor , zo,n luchgekoelde injectiemotor kan zo mooi lopen!
Misschien is het een optie om de injectie in carolina in te bouwen
Ik vind het ook jammer maar ben er ff klaar mee. Carolina blijft zo. Die loopt super.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Fahtal`s busjes carolina(formerly know as taiga) en Agata
Begrijpelijke keuze, succes met de ombouw!
Easy!